Com publicar un article en aquest bloc:

PORTAL INDEPENDENT AL SERVEI DELS CIUTADANS DE SANT CUGAT DEL VALLÈS

Per publicar un article en aquest bloc només heu d'enviar-lo mitjançant un correu electrónic a l'adreça: stcugat2@gmail.com indicant el nom i cognoms, telèfon de contacte i número del DNI.

dissabte, 15 de setembre de 2007

Collserola, ni tocar-la

L'Ajuntament de Barcelona vol evitar el pas d'una línia de molt alta tensió (més popularment coneguda per l'acrònim MAT) pel seu principal pulmó verd, el parc deCollserola. El Ministeri d'Indústria ja ha iniciat les obres per acostar la xarxa de transport de 400 kV (el mateix voltatge de la polèmica interconnexió elèctrica amb França) a la ciutat per millorar el subministrament. Aquesta xarxa arribarà a dos punts de l'àrea metropolitana: Santa Coloma --en aproximadament un any i mig-- i un lloc que encara s'ha de determinar entre Esplugues i Sant Just, genèricament conegut com Desvern. Indústria vol connectar els dos emplaçaments per via aèria, aprofitant el traçat d'una línia de 220 kV que ja existeix. L'ajuntament s'hi oposa.


La solució que proposarà Barcelona al titular d'Indústria, Joan Clos --alcalde de la ciutat durant nou anys i bon coneixedor a priori de l'impacte que una successió de torres d'una MAT tindria a Collserola--, és soterrar la línia seguint el dibuix de la Ronda de Dalt, cosa que permetria retirar 50 quilòmetres de cable elèctric de Collserola.

PLA FINS AL 2016El que no discuteix en absolut el govern municipal és la conveniència que la línia de 400 kV arribi a l'àrea metropolitana, ja que l'actual xarxa de transport, de 220 kV, realitza majoritàriament una funció de distribució per culpa de l'elevada demanda de consum.El pas de la MAT és l'únic punt de discrepància entre les previsions fins al 2016 d'Indústria i l'ajuntament. Aquest subscriu el pla ministerial de construir 17 noves subestacions a l'àrea metropolitana. Tres d'aquestes ja estan en construcció o en tràmits previs. Són les de l'Eixample, Valldonzella (Ciutat Vella) i la del polígon de Guixeres (Badalona).Aquestes, juntament amb les de Facultats, Sarrià, Lesseps, Nou Barris i Cornellà, pertanyen al pla Tramuntana que Endesa va iniciar l'any 2002. Fora de les exigències municipals es troben dues instal.lacions, actualment en construcció, a l'aeroport del Prat.Més enllà de les previsions d'Endesa, l'ajuntament reclama la construcció de les de Verneda, Sagrera (Metro), Cerdà, Sants, Zona Franca, ZAL, Nus Viari (Sant Boi), Sant Feliu i Codonyer (Cerdanyola) i hi afegeix una altra subestació, la reconversió de la de Sant Martí (actualment de 66 kV) en una de 220 kV.Les subestacions, insisteix l'ajuntament, han de quedar interconnectades mitjançant una doble malla. Una primera de 220 kV, que és la que evita incidències com la del juliol --ja que si falla un transformador d'una instal.lació, el subministrament queda garantit per les altres dues a les quals, com a mínim, estaria enllaçada--, i una altra de mitjana tensió (25 kV) que dóna robustesa a la xarxa.