
La solució que proposarà Barcelona al titular d'Indústria, Joan Clos --alcalde de la ciutat durant nou anys i bon coneixedor a priori de l'impacte que una successió de torres d'una MAT tindria a Collserola--, és soterrar la línia seguint el dibuix de la Ronda de Dalt, cosa que permetria retirar 50 quilòmetres de cable elèctric de Collserola.
PLA FINS AL 2016El que no discuteix en absolut el govern municipal és la conveniència que la línia de 400 kV arribi a l'àrea metropolitana, ja que l'actual xarxa de transport, de 220 kV, realitza majoritàriament una funció de distribució per culpa de l'elevada demanda de consum.El pas de la MAT és l'únic punt de discrepància entre les previsions fins al 2016 d'Indústria i l'ajuntament. Aquest subscriu el pla ministerial de construir 17 noves subestacions a l'àrea metropolitana. Tres d'aquestes ja estan en construcció o en tràmits previs. Són les de l'Eixample, Valldonzella (Ciutat Vella) i la del polígon de Guixeres (Badalona).Aquestes, juntament amb les de Facultats, Sarrià, Lesseps, Nou Barris i Cornellà, pertanyen al pla Tramuntana que Endesa va iniciar l'any 2002. Fora de les exigències municipals es troben dues instal.lacions, actualment en construcció, a l'aeroport del Prat.Més enllà de les previsions d'Endesa, l'ajuntament reclama la construcció de les de Verneda, Sagrera (Metro), Cerdà, Sants, Zona Franca, ZAL, Nus Viari (Sant Boi), Sant Feliu i Codonyer (Cerdanyola) i hi afegeix una altra subestació, la reconversió de la de Sant Martí (actualment de 66 kV) en una de 220 kV.Les subestacions, insisteix l'ajuntament, han de quedar interconnectades mitjançant una doble malla. Una primera de 220 kV, que és la que evita incidències com la del juliol --ja que si falla un transformador d'una instal.lació, el subministrament queda garantit per les altres dues a les quals, com a mínim, estaria enllaçada--, i una altra de mitjana tensió (25 kV) que dóna robustesa a la xarxa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada