Com publicar un article en aquest bloc:

PORTAL INDEPENDENT AL SERVEI DELS CIUTADANS DE SANT CUGAT DEL VALLÈS

Per publicar un article en aquest bloc només heu d'enviar-lo mitjançant un correu electrónic a l'adreça: stcugat2@gmail.com indicant el nom i cognoms, telèfon de contacte i número del DNI.

dissabte, 13 de setembre del 2008

Liquidant burocrácia, posi-ho per escrit

El dia 23 d’octubre de 2007 va ser el primer dia que vaig posar els peus al nou ajuntament de Sant Cugat. Volíem fer una xerrada, i necessitàvem alguna cosa. Havíem de passar pel registre i entregar la instància corresponent, tot i haver concertat la necessitat per telèfon. Un bon amic em va ensenyar que la millor manera d’expressar malestar front la burocràcia és generar-ne més, perquè així qui la pateix n’és conscient i potser es qüestiona alguna cosa, o si més no com cantaven els Kortatu “aunque esté todo perdido, siempre queda el molestar”.
El 23 d’octubre vaig entrar una segona instància: volia rebre la còpia més recent de la liquidació del pressupost municipal, la del 2006. A la liquidació del pressupost s’hi reflecteix la despesa real (sovint acumulada a la prevista) i altres detalls de la gestió econòmica. Són un munt de pàgines, algunes mal fotocopiades i si el demaneu us l’envien enquadernat per correu. Tinc la del 2005 i a finals del 2007 pensava que trigarien com l’altre cop, un parell de mesos.
Avui, 3 de juny de 2008 necessitava una còpia del mapa del solar on hi ha la casa on visc. La necessito perquè la demana SOREA, perquè al web del Institut Cartogràfic de Catalunya hi ha mapes de sobres. Primer he anat a l’antic edifici del carrer 2 de maig, i els serveis d’urbanisme ja no hi són. Altre cop el numeret i la cua de la burocràcia de la casa gran. Després d’agafar el número, i esperar torn, he recordat que no m’havien enviat la còpia de la liquidació que vaig demanar fa més de 6 mesos. He agafat un altre número (no es confongués l’administrat entre serveis urbanístics i atenció ciutadana) i l’he reclamat. M’han buscat a la base de dades, i sí, la màquina diu que vostè no diu mentides. Llavors la persona que m’atenia, ha començat a fer trucades.
Al final m’ha dit que una persona responsable d’economia trucaria en breu. Després de l’espera han trucat al cubicle 10. De la conversa he pogut deduir que la persona que trucava, a més ens veia. Volien el meu telèfon, per explicar-me "personalment" què passava, per explicar-me el motiu del retard en l’entrega d’un document, que és públic, i que no hi ha cap inconvenient en acceptar-lo en format digital. No els he donat el meu telèfon: que ho posin per escrit.
Aprofitant que som a mitjans de 2008, avui, he entrat una instància demanant la liquidació del pressupost de 2007, que em sembla haver llegit que ja l’han consensuat, vaja estratagemes per camuflar el deute estructural. Això és burocràcia: et faig esperar el que calgui mentre et vigilo i em gasto els teus calers.
ah! i no t’oblidis de pagar els impostos chato.......

Col·lectiu Antimilitarista de Sant Cugat