En el Ple Municipal Ordinari del mes de desembre es va produir un dels escàndols més sonats en la vida política de la nostra ciutat.
L’ajuntament reconeixia un deute amb la empresa TMA-Grup Sanchez de 3,5 milions d’euros i encara s’estava negociant un altre de 900.000 euros més.
Recordem que aquesta empresa és la adjudicatària des de fa temps de les concessions administratives del servei de recollida d’escombreries, tan selectiva com no selectiva, de la gestió de la planta de compostatge, del manteniment de parcs i jardins i fins fa poc de la neteja d’edificis municipals.
L’ajuntament reconeixia un deute amb la empresa TMA-Grup Sanchez de 3,5 milions d’euros i encara s’estava negociant un altre de 900.000 euros més.
Recordem que aquesta empresa és la adjudicatària des de fa temps de les concessions administratives del servei de recollida d’escombreries, tan selectiva com no selectiva, de la gestió de la planta de compostatge, del manteniment de parcs i jardins i fins fa poc de la neteja d’edificis municipals.
Quan es van demanar explicacions a l’equip de govern de CIU el tinent d’alcalde d’Economia Jordi Joly va defensar que ni els membres de l'Equip de Govern ni els directors d'àrea veuen les factures i van carregar les culpes als tècnics i a intervenció. I, a més a més, va dir als membres de la oposició que "això de veure les factures ho faran vostès en els seus ajuntaments però a Sant Cugat això no es fa".
Quan tothom s’estava recuperant d’aquesta afirmació diu que aquesta irregularitat és deguda al creixement de la ciutat però garanteix que no tornarà a passar una situació similar.
Ens demana confiança quan:
- El conveni de reconeixement de deute se signa “en petit comitè” cinc dies abans de les darreres eleccions municipals.
- El pressupost de construcció del nou ajuntament va passar de 6 a 9 milions d’euros.
- El pressupost per afrontar la despesa de la seguretat social dels treballadors s’ha desviat aquest any en 600.000 euros i no expliquen perquè.
- L’any 2004 ja es va reconèixer un deute amb TMA de 2,5 milions d’euros que estem pagant cada any (600.000 aprox.anual), ara tindrem que sumar-li els 800.000 euros anuals per el nou deute.
- La infrautilització de la planta de compostatge de Can Calopa que actualment funciona entre un 15 i un 20 % de la seva capacitat. Aquest fet provoca un desequilibri econòmic de més de 690.000 euros que la concessionària reclama a l'Ajuntament.
- La pèssima gestió recaptatòria de Impulsis va suposar deixar de cobrar molts impostos. Hi ha qui ho valora en uns 8 milions d’euros
- Any darrera any patim increments de l’IBI a canvi de res. El 2008 més d’un 57% de nosaltres tindrem un fort increment de les quantitats a pagar.
- Etc....... un llarg etc.......
Ens ve a la memòria quan l’any 2004 ens van vendre el programa “Sant Cugat Eficient” que tenia com objectius millorar i optimitzar la gestió de l’ajuntament i aconseguir estalvi econòmic.
Ha arribat el moment de dir prou. Ha arribat el moment de demanar responsabilitats al politics de les àrees implicades des del any 1999. Ha arribat el moment de que cap polític amagui el cap sota l’ala. Els santcugatencs exigim el Dret a Saber ¡¡
Ens sentim enganyats i per això recolzem la proposta que dos partits de l’oposició han fet per la creació immediata d'una comissió d'investigació. Es ara quan necessitem una oposició ferma i vigilant, s’ha acabat l’oasi.
"Un Govern sense una oposició eficaç, és un govern al qual els errors els surten gratis, però molt cars per a la societat".
La Redacció
2 comentaris:
Per fi ha sortit a la llum allò que molta gent sospitàvem. Gràcies per dir-ho bén clar.
Amic Jaume,
Gràcies per donar veu als temes que molt sovint es volen tapar.
Ferran Villaeñor
Publica un comentari a l'entrada